Forum Słowo Pisane Strona Główna

Regulamin forum

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Słowo Pisane Strona Główna -> Info
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasey
utalentowany geniusz


Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 23:21, 03 Sty 2006    Temat postu: Regulamin forum

1. Zasady ogólne

a) Rejestracja na forum jest równoznaczna z akceptacją regulaminu.

b) Regulaminu musi przestrzegać każdy użytkownik, w przeciwnym razie zostaną w stosunku do niego podjęte właściwe środki.

c) Regulamin może ulec zmianie. Wszystkie modyfikacje w nim będą na bieżąco publikowane, a użytkownicy powiadamiani.


2. Publikowanie postów

a) Zanim zadasz pytanie, sprawdź czy nie padło podobne już wcześniej, i czy ktoś na nie nie odpowiedział. W tym celu należy posługiwać się opcją Szukaj. To samo dotyczy dodawania nowych tematów.

b) Nie odbiegaj od tematu. Wszelkie off-topiki będą usuwane. Jeśli chcesz porozmawiać na jakiś nowy temat, to załóż w tym celu odpowiedni wątek.

c) Zadbaj o to, aby temat wątku zakładanego przez ciebie był adekwatny do tematu w nim poruszanego. Jeżeli moderator uzna, że temat jest źle sformułowany, ma prawo go zmienić.

d) Zakładanie tematów i pisanie postów związanych w jakimkolwiek stopniu z tematyką piractwa uważane jest za zabronione. Może to w ostateczności doprowadzić nawet do bana, a na pewno do zamknięcia bądź usunięcia tematu lub posta.

e) Pamiętaj o poprawności postów. Znajdujesz się na forum poniekąd literackim, w związku z czym należy bezwzględnie przestrzegać zasad ortografii i interpunkcji. Dla dyslektyków mamy wspaniałą informację – kilkanaście lat temu pewien informatyk wynalazł program, zwany potocznie Wordem, który posiada opcję autokorekty. Zalecamy skorzystać.

f) Posty pisz standardową wielkością czcionki, kolorem czarnym. Pogrubienie, podkreślenie, Caps Locka i pochylenie stosuj jedynie, jeżeli chcesz zaakcentować. Wyjątek stanowią moderatorzy, którzy mogą używać swoich własnych kolorów moderatorskich, zamieszczając różnego rodzaju ogłoszenia.

g) Nie używaj kolorów moderatorskich. Jeżeli nie wiesz, które kolory są zastrzeżone, zapraszamy do tematu ‘Moderatorstwo’ w dziale ‘Info’.

h) Wyrażaj się jasno i zrozumiale.

i) Używaj poprawnej polszczyzny. Unikaj zwrotów potocznych i zapożyczeń z angielskiego. Nie pisz tRaWą ani t@k!m p!$mEm. Nie używaj zwrotów, powszechnie uznawanych za wulgarne.

j) Staraj się nie nadużywać entera.


3. Netykieta

a) Na forum nie wolno spamować - posty złożone z jednej emotikony, jednowyrazowe lub jednolinijkowe, nie zawierające żadnej sensownej treści będą usuwane na bieżąco. Ponadto nie wolno pisać kilku postów pod rząd.

b) Zabrania się personalnych ataków, prowadzenia prywatnych wojenek i obraźliwych komentarzy skierowanych w stronę innych użytkowników.

c) Używanie wyrazów wulgarnych i obraźliwych jest zakazane.

d) Jeśli chcesz porozmawiać z danym użytkownikiem sam na sam, to wyślij do niego wiadomość prywatną (PW). Nie zaśmiecaj wątków.


4. Funkcje administratora i moderatorów

Administatorator

Administrator sprawuje największą władzę na forum. Osoba ta może:

a) zbanować bądź usunąć konto danemu użytkownikowi,

c) usunąć avatara,

d) uniemożliwić wyświetlanie avatara i sygnatury,

e) tworzyć nowe działy forum,

f) moderować każdy dział.


Moderatorzy

Moderatorzy pilnują porządku na forum. W związku z tym mają oni możliwość:

a) usunięcia bądź edycji każdego postu,

b) usunięcia wątku,

c) zablokowania wątku,

d) wydzielenia postów do nowego wątku,

e) przeniesienia wątku do innego działu.


Gdyby ktoś miał jakiekolwiek pytania do administratora/moderatorów, to zapraszamy na PW.


5. Kary

W przypadku złamania regulaminu moderator bądź administrator może zastosować:

a) Publiczne ostrzeżenie

b) Ograniczenie możliwości podpisu

c) Przyznanie rangi karnej

d) Ban

6. Podpisy

a) Jeżeli chodzi o podpisy, obowiązują podobne zasady, jak przy publikacji postów, a więc piszemy poprawnie, nie używamy wulgaryzmów, nie obrażamy się wzajemnie.

b) W podpisach dozwolone jest umieszczanie fragmentów cudzej pracy, tj. cytatów, z zaznaczeniem, kto jest jego autorem.

c) Obrazki, zamieszczane w podpisie nie mogą być większe, niż 500x200. Moderatorstwo jest skłonne do drobnych, podkreślam – DROBNYCH odstępstw od tej reguły, jednak w tej sprawie należy się skontaktować z jednym z nich.

Ostatnia edycja - riel, 19.06.06
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kasey
utalentowany geniusz


Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 21:04, 11 Maj 2006    Temat postu:

Aneks nr 1 - Avatary (czyli emblematy).

Jak nas doświadczenie nauczyło, rozmiar emblematów nie jest sprawą aż tak oczywistą. Dlatego zmuszona jestem nałożyć ograniczenie ich wielkości do 150x150 pikseli. Kto nie zastosuje się do tego punktu regulaminu siłą rzeczy dostanie ostrzeżenie.
(ewentualnie mogę przymknać oko na NIEWIELKIE odstępstwa, jednak w tej sprawie proszę pisać do mnie na PW)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Słowo Pisane Strona Główna -> Info Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group, modified by MAR
Inheritance free theme by spleen & Programosy

Regulamin